Fra ukendt til marked leader

sugar-beet-2499863_1920

Geoteam A/S steg fra næsten ukendt til marked leader på kun halvandet år. Virksomheden sælger GPS og computere til præcisionslandbrug, og den kæmpede for at finde og engagere hver eneste nye kunde. Sammen med virksomhedens ledelse lagde Medieteams konsulent Steen Laursen en offensiv strategi for markedsføringen, og i dag kommer kunderne til i et jævnt tempo.

Branding i fagmedierne

Fagmedierne på området indgik i brandingen, og fra starten skrev de ugentligt om virksomhedens kompetencer, cases og produkter. Det løftede virksomhedens anseelse i en grad, så medierne hurtigt begyndte at henvendte sig, for at få ekspertudtalelser inden for præcisionslandbruget. Også Jyllands-Posten og TV2 har givet virksomheden stor omtale.

Sociale medier og nyhedsbreve

De sociale medier blev også inddraget, og de bidrog til brandingen og gav desuden mange henvendelser om køb af specifikke løsninger. Steen Laursen ændrede også indholdet af Geoteams nyhedsbrev, som kom op på over to tusinde abonnementer, og hver udsending resulterede i salg.

Meget tilfreds kunde

Jens Christian Skov Jensen fra Geoteam A/S er klart begejstret for kampagnen, fortæller han: “Aktivitetsniveauet har været langt over normalt i dette efterår, og det tilskriver vi mediearbejdet. Det vigtigste, vi har lavet, er klart artikler, hvor vi får en case eller et produkt i, og vi får flere henvendelser af dem, hvor folk siger, at de vil have det, som de har læst, at en anden har”.

Artiklerne blev effektivt udbredt via især fagmedier, sociale medier og nyhedsbreve.